Razmišljate o poslovanju u Kini? Što mislite od čega biste trebali odustati kao CEO, poduzetnik i menadžer sa Zapada?
Svi uspješni biznismeni u Kini imaju mentalni sklop koji im omogućava uspjeh u Kini, čak i protiv velikih igrača. Za razliku od kineskih, zapadnjačke tvrtke imaju velikih problema s oštrom konkurencijom, a jedan od razloga je nemogućnost prilagodbe. Gotovo sve najuspješnije američke start-up tvrtke doživjele su neuspjeh u Kini, top multinacionalke zapravo ne zarađuju u Kini, a većina ih je počela zarađivati nakon 5-10 godina poslovanja u Kini.
U nastavku pročitajte o 10 kvaliteta koje morate posjedovati ako konkurirate na kineskom tržištu.
1. Krećite se brzo
U Kini morate brzo – misliti, donositi odluke i kretati se. Nije važno tko je najveći, nego najbrži. Prilagodite se novitetima u biznisu i tehnologiji i pratite njihov vrtoglavi tempo razvoja.
Primjerice, kineske tvrtke mogu:
• tijekom jedne noći postaviti 100 000 bicikala u Šangaju
• u nekoliko sati kopirati najnoviji model iPhone-a
• u mjesec dana otvoriti 10 000 retail dućana.
Europske tvrtke posebno su izgubljene u Kini. Treba im 6 mjeseci za donošenje odluke i isto toliko za smišljanje strategije. Nakon toga otkriju da se u Kini sve promijenilo. Komunikacijske strategije nisu iste, cijena i troškovi također, navike kineskih potrošača su se promijenile… Nama, koji živimo u Kini, to je potpuno jasno, ali ne i onima u Europi. Zaboravite na odugovlačenje. Ako nešto ne učinite danas u Kini, odustanite od toga.
2. Prestanite sa svojim perfekcionizmom
• ne možete postići savršenstvo u Kini
• savršenstvo previše košta u Kini
• kineski potrošači navikli su na nesavršenu robu i usluge.
Ništa nikada neće biti savršeno u Kini bez obzira koliko se trudili. Međutim, to nije tako loše. Upravo ta nesavršenost omogućava vam kretanje i napredak.
Kineski top biznismeni ne boje se neuspjeha. Taj strah vas često sprječava u akcijama, a mogli biste propustiti mnogo prilika budete li čekali predugo.
3. Zaboravite na „tajnu formulu“
„U Kini trebate raditi ovo, u Kini morate raditi ono“ – ne vrijedi svaki put jer je svaka situacija specifična. Ne postoje ultimativni eksperti za kinesko tržište. Vi nemate savršeno rješenje za vašu tvrtku. Možete pokušavati i griješiti… Ono što je bio ključ uspjeha za Taobao 2014. godine, sigurno ne vrijedi ove godine (10 000 kineskih online trgovina pokušalo je kopirati Taobao poslovni model, ali bezuspješno). Uspješni Kinezi znaju da svakodnevni mali napretci vode ka uspjehu.
4. Ne budite tvrdoglavi
Vi se prilagodite Kini, Kina se neće prilagoditi vama:
• Zadržite svoj zapadnjački DNK, ali prilagodite se, promijenite.
• Prilagodite se potrebama korisnika.
• Prilagodite se konkurenciji.
• Prihvatite pravila (Vlade).
• Trebali biste razumjeti način razmišljanja vašeg kineskog tima, kao i njihove prednosti i nedostatke.
Ljudi s fiksnim načinom razmišljanja obično ne uspiju u Kini jer misle da mogu ovdje uspjeti sa svojim poslovnim modelom ili stilom upravljanja bez mijenjanja. Prilagodi se ili nestani, tako funkcionira poslovanje u Kini.
5. Odustani od potrebe za kontroliranjem svega
U Europi to funkcionira, ali u Kini je gubljenje vremena. Niti jedan uspješan menadžer neće reći da kontrolira sve u Kini. Jedan od glavnih razloga je taj da je teško sve razumjeti i zbog toga morate dati profesionalcima (kojima vjerujete) da preuzmu kontrolu i rade za vas. Radite ono u čemu se izvrsni, a držite se podalje od onoga što ne možete kontrolirati – imate ćete bolje rezultate.
6. Prestanite s izgovorima
Nema izgovora za neuspjeh. Budite iskreni prema sebi. Uspješni ljudi znaju da su oni odgovorni za svoj projekt, uspjeh ili neuspjeh. Luzeri pronalaze izgovore, a pobjednici pronalaze rješenja.
7. Ne vjerujte uvijek svima
Znamo, u Europi prvo vjerujete ljudima, a onda vas neki iznevjere. U Kini, ljudi ne vjeruju ljudima samo tako, oni grade povjerenje i testiraju ga. Tako to funkcionira ovdje.
• Šef ne vjeruje svom novom zaposleniku. On se mora dobro naraditi da bi stekao povjerenje.
• Korisnik ne vjeruje novoj kompaniji, ona mora dokazati da ima dobar proizvod.
• Prodavač na tržnici vam neće prvi dan prodati voće jeftino, ali kad vas upozna, dat će vam najpovoljniju cijenu.
• Kinezi će iskoristiti svaku priliku koja im se pruži, a bit će iskreni samo s pravim prijateljima.
8. Za poslove u Kini, odustanite od dugoročne strategije
Ne treba vam petogodišnji plan ovdje. Budućnost se jednostavno prebrzo mijenja. Naravno, možete imati dugoročnu viziju, ali Kinezi uglavnom imaju jednogodišnje planove, koje svakih 6 mjeseci prilagođavaju.
9. Odustanite od stare ekonomije
Kineski potrošači digitaliziraniji su od svih drugih na svijetu. Oni kupuju online, gledaju TV online, dejtaju online, čitaju knjige online, rezerviraju online, socijaliziraju se online i plaćaju online. Stoga, online bi UVIJEK trebala biti ispred offline strategije.
10. Odustanite od svoje teorije i budite pragmatični
Možda ste pročitali sve knjige o teoriji i praksi marketinga, ali ovdje ćete početi učiti ispočetka, i to od svog korisnika/ potrošača, dobavljača, čistačice, kolega, prijatelja… i prilagodite se. Budite pragmatični kao Kinez, ne razmišljajte previše, fokusirajte se na ono što funkcionira, a izbjegavajte ono što ne funkcionira.
Sretno! 😊
Izvoran tekst na: www.marketingtochina.com.